Immuungemedieerde hemolytische anemie (IMHA): kat versus hond

• 1 Uur
  • 40,-
  • Online
  • Dierenarts

Omschrijving

Online Vet Training

De bijscholing is onmiddellijk na registratie beschikbaar en is volledig online te volgen. Na registratie heb je gedurende 3 maanden toegang tot de cursus. De cursus is gratis voor leden van OnlineVetTraining met een premium lidmaatschap. Voor meer informatie omtrent een lidmaatschap ga naar www.onlinevettraining.be

Immuungemedieerde hemolytische anemie (IMHA) is een ernstige ziekte met vaak fatale afloop die zowel bij honden als bij katten kan voorkomen. De ziekte kent vaak een acuut verloop waarbij snelle herkenning van de ziekte en behandeling zeer belangrijk zijn voor een goede uitkomst. De ziekte presenteert zich anders in honden dan in katten en heeft over het algemeen een slechtere prognose bij honden, waarbij vaker ernstige complicaties zoals thromboembolie vorming en SIRS (systemic inflammatory response syndrome) voorkomen, dan bij katten. Deze cursus is kort en krachtig en overloopt eerst de fysiologie, diagnose en behandeling van IMHA. Verder worden belangrijke verschillen die bestaan tussen katten en honden voor deze aandoening besproken. In deze cursus zullen ook de recent gepubliceerd ACVIM consensus guidelines omtrent de behandeling en diagnose van IMHA bij honden en katten aan bod komen.

De cursus duurt 1 uur omvat een klinische case, die je zelf eerst kan opwerken, gevolgd door een video van een vooraf ingesproken presentatie. Verder krijg je handouts en interessant leesmateriaal en kan je met vragen voor de lesgever terecht op het online forum.

Gratis gedetailleerd protocol over de diagnose van IMHA bij hond en kat inbegrepen.

Gezien er gebruik gemaakt wordt van een eindtoets krijg je na succesvol (minstens 60% afleggen van de eindtoets) 2 erkende bijscholingspunten toegekend.

Locatie en datum

Cursusduur1 Uur